Τρίτη, 28 Μαρτίου 2017

« Ο ΄Ησυχος ΄Υπνος, θρέφει τη Ζωή (Sleep Soundly Nurture Life)».

Αποτέλεσμα εικόνας για παγκοσμια ημερα υπνου παιδια
Δεν πρόκειται απλά για μία παροιμία. Ο ύπνος «θρέφει» τα παιδιά με περισσότερους από έναν τρόπους, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά. 

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και η διεθνής επιστημονική κοινότητα αναφέρουν ότι κατά τη διάρκεια του ύπνου ο εγκέφαλος του ανθρώπου προετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα και αποθηκεύει τις χρήσιμες πληροφορίες που λαμβάνει την προηγούμενη και επισημαίνουν με μελέτες ότι μία νύχτα καλού ύπνου βελτιώνει τη μάθηση, την αντίληψη, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και τη δημιουργικότητα. 

Ο ΄Ύπνος είναι απαραίτητος για την καλή κατάσταση των αιμοφόρων αγγείων και της καρδιάς, διατηρεί την ισορροπία των ορμονών και συμβάλλει στην ανάπλαση των ιστών. Ειδικά για τους νέους έχει σημασία ότι κατά τον ύπνο εκκρίνεται η αυξητική ορμόνη και ενισχύεται ή αύξηση του ύψους και η ενίσχυση της μυϊκής μάζας. Η βραχυπρόθεσμη έλλειψη ύπνου επηρεάζει την κρίση, την διάθεση, την ικανότητα να μαθαίνουμε και να διατηρούμε πληροφορίες και αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων και τραυματισμών. Η μακροπρόθεσμη έλλειψη ύπνου, ακόμα και λίγων ωρών σε καθημερινή βάση, δημιουργεί μακροχρόνια συνεχές αίσθημα κόπωσης και ημερήσιας υπνηλίας, όπως επίσης μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά προβλημάτων υγείας όπως παχυσαρκία, διαβήτη, καρδιαγγειακές παθήσεις, ακόμα και πρόωρη θνησιμότητα. 

Χαρούμενες σκέψεις

Το να χάσει ένα παιδί μισή ώρα ύπνου κάποιο βράδυ μπορεί να μην ακούγεται τόσο σημαντικό, όμως αν αυτό συμβαίνει συστηματικά, σταδιακά η έλλειψη ύπνου συσσωρεύεται και σε διάστημα δύο ετών μπορεί να οδηγήσει σε δυσάρεστα συναισθήματα θλίψης ή χαμηλής αυτοπεποίθησης, όπως λένε ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης. Καθώς το παιδί μεγαλώνει και φτάνει στην εφηβεία, η μείωση των ωρών ύπνου είναι φυσιολογικό φαινόμενο, όμως και πάλι καλό είναι να παρατηρείτε τυχόν αλλαγές στην πνευματική του υγεία.

Γερή καρδιά

Το ξέρετε ότι ένα παιδί που ροχαλίζει μπορεί να βλάπτει την καρδιά του; Συγκριτικά με τα παιδιά που κοιμούνται ήσυχα, ακόμα και λίγο να ροχαλίζει ένα παιδί, αυτό μπορεί να μεταφράζεται σε υψηλότερη πίεση και παλμούς, όταν το παιδί είναι ξύπνιο, όπως τουλάχιστον υποστηρίζει νέα αυστραλιανή έρευνα. Οι ερευνητές υποψιάζονται ότι το πρόβλημα με το ροχαλητό είναι ότι το παιδί διακόπτει πολλές φορές τον βραδινό του ύπνο και ότι λαμβάνει λιγότερο οξυγόνο. Αν, λοιπόν, το παιδί σας ροχαλίζει συστηματικά, καλό είναι να επισκεφθείτε τον παιδίατρο.

Υγιέστερο βάρος

Τα νήπια που κοιμούνται λιγότερες από 12 ώρες ημερησίως, έχουν διπλάσιες πιθανότητες να είναι παχύσαρκα στην ηλικία των 3 ετών, από τα παιδιά που κοιμούνται περισσότερο, σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου Harvard. Άλλη μελέτη βρήκε ότι κάθε επιπλέον ώρα ύπνου ημερησίως, μειώνει στα παιδιά όλο και περισσότερο τον κίνδυνο να γίνουν υπέρβαρα. Αυτό που συνιστούν πάντως οι ειδικοί δεν είναι τα παιδιά να κοιμούνται πολλές ώρες, αλλά να αποφεύγονται οι περισπασμοί που μπορούν να διαταράξουν τον ύπνο τους, όπως π.χ. η τηλεόραση στο δωμάτιό τους.

Κοφτερά μυαλά

Οι επιστήμονες λένε πως ο επαρκής ύπνος βοηθά τα παιδιά, ηλικίας από 4 έως 8 ετών, να χρησιμοποιούν τρεις με τέσσερις περιοχές του εγκεφάλου τους για να ολοκληρώσουν ένα έργο. Η έλλειψη ύπνου, όμως, κάνει τον εγκέφαλο λιγότερο συντονισμένο και αποτελεσματικό –και οι επιπτώσεις δεν αργούν να φανούν. Το να χάνει το παιδί έστω μία ώρα βραδινού ύπνου, για διάστημα μιας εβδομάδας, μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στην ικανότητά του να συγκεντρώνεται.

Ισχυρότερο ανοσοποιητικό

Περισσότερος ύπνος μπορεί να σημαίνει λιγότερα κρυολογήματα για το παιδί σας. Μελέτες σε ενήλικες δείχνουν ότι το να χάνουν τον 8ωρο βραδινό τους ύπνο μπορεί να τους κάνει έως και τρεις φορές πιο επιρρεπείς σε ιώσεις. Οι επιστήμονες λένε ότι κάτι αντίστοιχο μπορεί να ισχύει και για τα παιδιά. Ειδικά την περίοδο που στα σχολεία ξεκινούν οι ιώσεις, λοιπόν, φροντίστε να βάζετε το παιδί για ύπνο λίγο νωρίτερα.

Λιγότερα ατυχήματα

Μήπως το παιδί σας έχει την τάση να πέφτει και να τραυματίζεται συχνά; Παρατηρήστε το πρόγραμμα ύπνου του. Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Rochester βρήκαν ότι τα παιδιά που δεν κοιμούνται και δεν ξεκουράζονται αρκετά έχουν τα διπλάσια ατυχήματα από τα παιδιά που χορταίνουν ύπνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου