Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2023

Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ 56ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

NewLogo



 



Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

                                                           

                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023-2024

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

56ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά


 

 

                                        ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

56o 6/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά

Διεύθυνση A/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά

 

 

Κωδικός Σχολείου (Υ.ΠAI.Θ.Α.)

 

9520341

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση):

 Κλεισόβης 18 Τ.Κ. 18538 Πειραιάς

Τηλέφωνο: 210 - 4282101

Fax:

 210 4282101

e-mail: mail@dim-peiraia.att.sch.gr

Ιστοσελίδα:

 http://56dimotikopeiraia.blogspot.gr/

Διευθυντής Σχολικής Μονάδας

 Δόγια Άννα

Υποδιευθύντρια

 

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/ Κηδεμόνων

 Αλεξίου Μαργαρίτα

Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά

Μακρής Χρήστος


Περιεχόμενα

Α. Εισαγωγή. 2

1........ Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού. 2

2........ Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας. 3

Β. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας. 3

Γ. Λειτουργία του Σχολείου. 4

1........ Διδακτικό ωράριο. 4

2........ Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών. 4

Δ. Σχολική και Κοινωνική Ζωή. 6

1........ Φοίτηση. 6

2........ Σχολικοί χώροι 6

3........ Διάλειμμα. 6

4........ Σχολική εργασία. 7

5........ Συμπεριφορά - Δικαιώματα - Υποχρεώσεις. 7

6........ Παιδαγωγικός έλεγχος. 11

7........ Καινοτόμες πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί στο σχολείο. 12

8. Άλλα θέματα. 12

Ε. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων - Σχολείου. 12

1........ Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας. 12

2........ Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων. 13

3........ Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. 13

4........ Σχολικό Συμβούλιο. 14

5........ Η σημασία της σύμπραξης όλων. 14

ΣΤ. Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους. 14

1........ Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών. 14

2........ Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης. 15

3........ Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών. 15

Ζ. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας - Διαδικασίες διασφάλισης εφαρμογής του. 15

Η. Βιβλιογραφία. 17

 


 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

του 56ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά

για το σχολικό έτος 2023-2024

 

Α. Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό/βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του 56ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά.

 

1.      Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου κ. Δόγια Άννας, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 56ου Δ.Σ.Πειραιά, καθώς και του εκπροσώπου του Δήμου Πειραιά κ. Μακρή Χρήστου. Έχει εγκριθεί από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου κ. Τραγαζίκη Παναγιώτη, που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας καθώς και από τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης. 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του Σχολείου (http://56dimotikopeiraia.blogspot.com/). Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/τριες του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών/τριών, των γονέων και κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

 

2.      Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας

Προσδοκούμε σε μια σχολική μονάδα μέσα στην οποία δάσκαλοι, μαθητές και γονείς  να εργάζονται με ζήλο, άνεση και δημιουργικότητα, μέσα σε ένα κλίμα συνεργασίας και δημοκρατικότητας. Μια σχολική μονάδα που να προωθεί και να διαπνέεται από μια ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ για όλους.

 

Β. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Σκοπός του δημοτικού σχολείου είναι η ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά (άρθρο 1, Ν.1566/1985).

Βασικοί στόχοι του Σχολείου είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Το σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές ζουν πολλές ώρες, μαθαίνουν, σκέφτονται, δημιουργούν, παίζουν, κάνουν φιλίες, διαμορφώνουν τον χαρακτήρα τους, υιοθετούν στάσεις και αξίες ζωής. Οφείλει να αφήνει περιθώρια για αυτόνομη λειτουργία των μαθητών, προάγοντας τη συνέπεια και την υπευθυνότητα.

Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά το πολυδιάστατο έργο του σχολείου είναι απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη κανόνων. Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

·        Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

·        Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

·        Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

·        Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

Ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας του Σχολείου δεν υποκαθιστά την ισχύουσα νομοθεσία αναφορικά με τη λειτουργία του σχολείου, αλλά είναι πλήρως εναρμονισμένος με αυτήν και με αυτή στοιχίζεται σε όσα θέματα δεν περιλαμβάνονται ρητά στη θεματολογία του.

 

Γ. Λειτουργία του Σχολείου

1.      Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. Ανακοινώνονται στους γονείς και τα παιδιά με την έναρξη του διδακτικού έτους και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Για το σχολικό έτος 2023-2024 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής (άρθρο 11, ΠΔ79/2017):

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

·        υποδοχή των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο: 08.00- 08:15

·        έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:15

·        λήξη υποχρεωτικού προγράμματος - αποχώρηση μαθητών/μαθητριών: 13:15

Ολοήμερο πρόγραμμα

(μόνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

·        έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:20

·        λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών που είναι εγγεγραμμένοι/ες στο Ολοήμερο πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αναχώρησης από το σχολείο είτε στις 15:00 είτε στις 16:00.

 

2.      Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Προσέλευση

Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα, είναι δε μαζί με την υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών ο μηχανισμός εκείνος που προστατεύει την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου.

Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου κλείνει στις 8:15.

Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας που είναι υπεύθυνοι, υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στις εισόδους του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης. Καθυστερημένη προσέλευση στο πρόγραμμα του σχολείου δικαιολογείται μόνο για λόγους ιατρικής υποστήριξης ή θεραπευτικής παρέμβασης από δημόσιο φορέα, ο οποίος εκδίδει και την αντίστοιχη βεβαίωση.

Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης, ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνει το σχολείο (τηλεφωνικά). Εάν αυτό επαναλαμβάνεται συχνά, γίνεται σύσταση στον γονέα/κηδεμόνα, τονίζοντας την παιδαγωγική διάσταση της έγκαιρης προσέλευσης στο σχολείο.

Αποχώρηση

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του. Επίσης, ο γονέας/κηδεμόνας που θα χρειαστεί για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, ενημερώνει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου. Σε κάθε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης μαθητή/τριας από το σχολείο, ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας και του ζητείται η σύμφωνη γνώμη συμπληρώνοντας σχετική δήλωση  στο σχολείο (άρθρο 12, παρ. 10, ΠΔ79/2017).

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών πριν και μετά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου τόσο στο πρωινό ωράριο όσο και στο Ολοήμερο (μετά τις 3μ.μ. και 4μ.μ.) βαραίνει αποκλειστικά τον γονέα/κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αναχώρησή τους, τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τη νομοθεσία (άρθρο 11, ΠΔ79/2017) και τις εγκυκλίους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Διευθύντριας ή Προϊσταμένης.

Οι γονείς/κηδεμόνες δύνανται να ενημερώνονται έγκαιρα με κάθε πρόσφορο μέσο, μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (myschool) ή μέσω γραπτής ενημέρωσης για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, Βασικό και Ολοήμερο, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

 

 

Δ. Σχολική και Κοινωνική Ζωή

1.      Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στο Δημοτικό Σχολείο είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (άρθρο 13, παρ. 1, ΠΔ79/2017). Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/τριών, οδηγεί σε φτωχά μαθησιακά αποτελέσματα και μπορεί να οδηγήσει σε επανάληψη της τάξης. Την ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών/τριών, φέρουν κατά τον νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

Όσον αφορά στη συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας (Α.Δ.Υ.Μ.) για τους μαθητές των τάξεων Α’ και Δ’ (Φ.6/304/75662/Γ1/21.5.2014, ΦΕΚ 1296 τ. Β΄/2014).

 

2.      Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.

 

3.      Διάλειμμα

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, οι μαθητές/τριες βγαίνουν στο προαύλιο, στον χώρο που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/τελευταία, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών/τριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας, οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τη διδακτική ώρα πριν το διάλειμμα, παραμένουν μαζί με τους μαθητές/τριες εντός της αίθουσας που εποπτεύουν.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών, τουαλέτα). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία που αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

 

4.      Σχολική εργασία

Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό,τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.

Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του/της κάθε μαθητή/τριας. Οι κατ’ οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα.

Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να μελετά αυτόνομα, όσον το δυνατό νωρίτερα, ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

 

5.      Συμπεριφορά - Δικαιώματα - Υποχρεώσεις

Ο Διευθυντής

·        Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες/ουσες, για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

·        Καθοδηγεί τη σχολική κοινότητα, ώστε να θέσει υψηλούς στόχους και να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις επίτευξής τους.

·        Δημιουργεί κλίμα αμοιβαίας κατανόησης και εκτίμησης μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας και εξασφαλίζει τη συναίνεση και τη συνεργασία.

·        Παρακινεί τους εκπαιδευτικούς στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και ενθαρρύνει την καινοτομία στην τάξη.

·        Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.

·        Ενημερώνει τον Σύλλογο Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.

·        Συνεργάζεται με τους γονείς και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σε τακτική βάση για θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων τους.

·        Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.

·        Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

 

Οι εκπαιδευτικοί

·        Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση των Στελεχών της εκπαίδευσης.

·        Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.

·        Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

·        Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.

·        Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών/μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.

·        Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

·        Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

·        Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

·        Συνεργάζονται με τον Διευθυντή, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.

·        Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.

 

 

Το βοηθητικό προσωπικό

·        Η καθαρίστρια και η σχολική τροχονόμος οφείλουν να βρίσκονται στο σχολείο στο καθορισμένο ωράριο τους και να ασκούν σχολαστικά τα καθήκοντά τους.

·        Απευθύνονται στον Διευθυντή για τα τυχόν προβλήματά τους.

·        Η επικοινωνία των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών ή των γονέων τους με τις καθαρίστριες ή τη σχολική τροχονόμο, για ό,τι σχετίζεται με το έργο τους, γίνεται αποκλειστικά και μόνο μέσω του διευθυντή του σχολείου.

 

Οι μαθητές/μαθήτριες

·        Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.

·        Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία, ακολουθούν τους κανόνες της τάξης και σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών τους για μάθηση.

·        Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.

·        Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν στους τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων και φροντίζουν να διατηρούν καθαρούς τους κοινόχρηστους χώρους και τις τουαλέτες

·        Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό και σε άριστη κατάσταση. Κάθε τμήμα οφείλει, συλλογικά, να διατηρεί την αίθουσα του καθαρή και σε άριστη κατάσταση.

·        Οι μαθητές/τριες που προκαλούν φθορά στην υλική περιουσία του σχολείου, ελέγχονται παιδαγωγικά, ενώ οι γονείς ή κηδεμόνες τους επιβαρύνονται με τα έξοδα αντικατάστασης.

·        Φροντίζουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία.

·        Μεταφέρουν στην τσάντα τους μόνο τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια του καθημερινού προγράμματος. Δεν μεταφέρουν στο σχολείο αντικείμενα αξίας ή όσα δεν χρειάζονται στο σχολείο (κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, πολλά χρήματα κλπ) (Φ.7/531/129567/Γ1/15-10-2010).

·        Δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου, αλλά και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας ή ήχου.

·        Αποφεύγουν την οποιαδήποτε μορφή βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).

·        Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

1)      Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.

2)      Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον εφημερεύοντα.

3)      Απευθύνονται στη Διευθύντρια.

·        Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.

·        Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών.

·        Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

·        Όταν υπάρχει ανάγκη, ζητούν από τον/τη δάσκαλό/α τους να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τους γονείς τους.

 

Γονείς και κηδεμόνες

·        Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.

·        Οι γονείς μπορούν να δικαιολογούν τις απουσίες με Υπεύθυνη Δήλωση για απουσία 1-2 ημερών και με πιστοποιητικό γιατρού ή σχετική βεβαίωση από δημόσιο νοσοκομείο για απουσία μεγαλύτερη από 3 μέρες.

·        Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις (έντυπες, ηλεκτρονικές μέσω email, αναρτημένες στον πίνακα ανακοινώσεων ή στην ιστοσελίδα του σχολείου) ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

·        Δεν απευθύνονται σε άλλα παιδιά του σχολείου για διαφωνίες μεταξύ των μαθητών /τριών αλλά στο Εκπαιδευτικό Προσωπικό και στη Διεύθυνση του σχολείου.

·        Τηρούν τις προθεσμίες που θέτει το Σχολείο για διάφορα ζητήματα (επιστροφή αιτήσεων - υπεύθυνων δηλώσεων κλπ).

·        Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.

·        Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους - θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού τους και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

·        Απαλλαγή από το μάθημα της Γυμναστικής για μεγάλο χρονικό διάστημα, για λόγους υγείας, θα πρέπει να αναφέρεται στο Ατομικό Δελτίο Υγείας του μαθητή με υπογραφή του σχετικού ιατρού, ενώ απαλλαγή από το μάθημα της Γυμναστικής για καθορισμένο χρόνο θα πρέπει να δικαιολογείται με πιστοποιητικό γιατρού ή με βεβαίωση από δημόσιο νοσοκομείο. 

 

6.      Παιδαγωγικός έλεγχος

Στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού πρέπει να καλλιεργείται ο αμοιβαίος σεβασμός, ο δημιουργικός διάλογος, η αποδοχή, η αλληλεγγύη και η συνέπεια. Η ευγενής άμιλλα είναι χρήσιμη. Εκείνο που πρέπει να αμβλύνεται είναι ο επιθετικός ανταγωνισμός.

Καλλιεργείται στους μαθητές το αίσθημα της ευθύνης σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου, ώστε να διατηρείται καθαρός. Επιπλέον σεβασμός και προσεκτική χρήση απαιτείται στη σχολική περιουσία, δηλαδή στα εποπτικά μέσα και στη λοιπή υλικοτεχνική υποδομή.

Κάθε είδους λεκτική ή σωματική βία δεν είναι αποδεκτή, εκλαμβάνεται ως παραβατική συμπεριφορά και ως τέτοια αντιμετωπίζεται με τους κατάλληλους παιδαγωγικούς χειρισμούς. Σε περίπτωση που μαθητής βρεθεί αντιμέτωπος με συμπεριφορές που συνιστούν σχολικό εκφοβισμό, απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Οι μαθητές επιλύουν τις διαφορές τους με τρόπο ειρηνικό. Δε φωνάζουν, δε χτυπούν, δεν εκβιάζουν και δε χρησιμοποιούν άσχημες λέξεις.

Αποκλίσεις από την δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, τον οφειλόμενο σεβασμό στους εκπαιδευτικούς, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή, από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες λειτουργίας του, θεωρούνται μη αποδεκτές συμπεριφορές.

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό της τάξης, τον Σύλλογο Διδασκόντων, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί με τέτοιον τρόπο ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις.

Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται άμεσα από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 

 

7.      Καινοτόμες πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί στο σχολείο

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024, το σχολείο έχει υιοθετήσει τις παρακάτω καινοτόμες πρακτικές:

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

1.      Εγκατάσταση βιντεοπροβολέων και δικτύωση (Internet) σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας του σχολείου.

2.      Αγορά και εγκατάσταση Διαδραστικού Πίνακα Android με βάση μεταφοράς.

 

8. Άλλα θέματα

Προσωπικά δεδομένα

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού/ακουστικού υλικού των παιδιών τους.

 

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια (άρθρο 7, παρ. 4α (δδ), ΠΔ79/2017).

 

          Λειτουργία Κυλικείου

Στο σχολείο μας δε λειτουργεί κυλικείο. Οι μαθητές φέρνουν το κολατσιό τους από το σπίτι.

 

Ε. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων - Σχολείου

1.      Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον/στη υπεύθυνο/η δάσκαλο/α της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή του Σχολείου. Αν δεν ικανοποιηθεί και από την επικοινωνία του αυτή μπορεί να απευθυνθεί στη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική και επιστημονική ευθύνη του σχολείου.

 

2.      Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων (άρθρο 14, ΠΔ79/2017):

·        Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

·        Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.

·        Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.

·        Κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο.

·        Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

·        Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στον σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο στις παρακάτω περιπτώσεις και αφού έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία:

1)      κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.

2)      κατόπιν προγραμματισμένης συνάντησης με εκπαιδευτικό ή τη Δ/ντρια.

3)      μετά από άδεια της Δ/ντριας.

         Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ..

         Επιπλέον, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου, όπως επίσης και να ελέγχουν καθημερινά το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο ώστε να λαμβάνουν γνώση για μηνύματα που έχουν σταλεί από το σχολείο. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.

 

3.      Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τη Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

 

4.      Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

 

5.      Η σημασία της σύμπραξης όλων

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων: μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην αποστολή του.

 

ΣΤ. Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

1.      Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

Για την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/τριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτά για το σκοπό αυτό.

Σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων, εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντής, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

 

2.      Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

Σε περίπτωση σεισμού ή περίπτωση ανάγκης, ο χώρος συγκέντρωσης είναι το προαύλιο της σχολικής μονάδας.

 

3.      Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

 

Ζ. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας - Διαδικασίες διασφάλισης εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό/βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.

 

Πειραιάς, 12/11/2023

 

Η Διευθύντρια

 

 

 

                                                                       ΔΟΓΙΑ ΑΝΝΑ

 

 

Εγκρίνεται

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου

(ο οποίος/α έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου)

 

 

ΤΡΑΓΑΖΙΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

 

 

Διευθύντρια Εκπαίδευσης

 

 

 

 

                  ΜΕΪΝΤΑΣΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

 

 

 


Η. Βιβλιογραφία

 

Ιστοσελίδα του 56ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά.

ΠΣΔ, Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (https://www.sch.gr/dataprivacy/short.php/).

ΥΠ.Π.Ε.Θ., (2019), Σχολικός Οδηγός - Για τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών των Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων. ΙΤΥΕ «Διόφαντος».

Φ.17/47528/Δ1/28-3-2019 Απόφαση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ., με θέμα: «Χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών στις σχολικές μονάδες».

Φ7/111089/Δ1/9-9-2021 Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ., με θέμα: «Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2021-2022».

ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017, Προεδρικό Διάταγμα 79/2017, Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.

ΦΕΚ 111/Α/12-6-2020, Ν.4692/2020, Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις.

ΦΕΚ 1296/Β/21-5-2014, ΚΥΑ Φ.6/304/75662/Γ1/21.5.2014, Καθορισμός του τύπου, του περιεχομένου, των όρων και προϋποθέσεων κατάρτισης, χορήγησης, φύλαξης, επεξεργασίας και αξιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας του Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).

ΦΕΚ 1340/Β/16-10-2002, ΥΑ Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002, Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων.

ΦΕΚ 136/Α/3-8-2021, Ν.4823/2021, Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις.

ΦΕΚ 137/Α/29-8-2019, Ν.4624/2019, Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις.

ΦΕΚ 142/Α/3-8-2018, Ν.4559/2018, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις.

ΦΕΚ 144/Α/23-09-1986, Προεδρικό Διάταγμα 331. Κατάργηση, Υποβιβασμός, Συγχώνευση και Διαίρεση Δημοτικών Σχολείων.

ΦΕΚ 167/Α/30-9-1985, Ν.1566/1985, Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις.

ΦΕΚ 361/Α/16-09-1937, Διατάγματα. Περί ιδρύσεως σχολείων στοιχειώδους εκπαιδεύσεως.

ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021, ΥΑ 13423/ΓΔ4/2021, Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

                                  

                                                                   

                                                                

 

                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.